• Naslovna
  • Društvo
  • HŽ ukida vlakove za Zadar i Šibenik unatoč ugovoru s Vladom da će održavati postojeći vozni red

HŽ ukida vlakove za Zadar i Šibenik unatoč ugovoru s Vladom da će održavati postojeći vozni red


OLYMPUS DIGITAL CAMERAVlak od Knina za Zadar od 15. travnja neće više voziti pa će se putnici prevoziti autobusima, a vikendom neće biti ni linije za Šibenik, odlučio je HŽ unatoč ugovoru s Vladom da će održavati postojeći vozni red. Tim povodom priopćenjem za javnost reagirao je regionalni koordinator Sindikata prometnika vlakova Hrvatske – Regija Jug, Ante Kunčić koji tvrdi da u takvoj odluci HŽ-a nema logike.

– Vlada RH i HŽ Putnički prijevoz dana 15. siječnja su potpisali Ugovor kojim su regulirali međusobna prava i obveze sa svrhom osiguranja redovitosti i urednosti pružanja usluga od općeg gospodarskog interesa u javnom putničkom željezničkom prijevozu na prugama Republike Hrvatske. Ovim ugovorom HŽ Putnički prijevoz se obvezao da će u skladu s važećim voznim redom prevoziti na prugama RH putnike sigurno, ugodno i pravovremeno s određenom vrstom vlaka. To je ugovor kakav predviđa i Uredba Europskog parlamenta. Grubo rečeno, Vlada RH je sa Putničkim prijevozom sklopila ugovor da održava postojeći vozni red. Međutim, Uprava HŽ Putničkog prijevoza, odlučila je da zbog smanjenja prihoda napravi izmjene voznog reda i od 15. travnja 2014. godine ukine vlakove na pojedinim linijama. Tako se predviđa da se između Knina i Zadra ukine kompletan prijevoza putnika vlakom i uvede supstitucija vlakova autobusima. Da bi priča bila tragičnija upravo je u tijeku remont cijele dionice pruge između Knina i Zadra, a vlakovi se ukidaju. Kakva je tu logika? – pita se sindikalist Kunčić

– Isto tako, ukidaju se vlakovi subotom, nedjeljom i blagdanom na dionici Knin-Šibenik koji prevoze radnike na posao i sa posla, na poslovima koji se obavljaju kontinuirano u sve dane u godini  kao što su zdravstvo, MUP, HV, vatrogasci, željezničari, socijalna skrb, hitna pomoć i civilna zaštita. Uloga HŽ Putničkog prijevoza kao javnog prijevoznika je povezivanje regija i prijevoz ljudi na posao i sa posla, a poglavito na ovom našem području koje je raseljeno i siromašno, te im je prijevoz željeznicom koja je najjeftiniji prijevoznik jedini način putovanja – upozorio je u priopćenju čelnik regionalnog sindikata prometnika vlakova.

Izbornik