• Naslovna
  • Društvo
  • Rezultati ankete: Kninjani slobodno vrijeme više vole provoditi uz film i knjigu negoli uz internet i televiziju

Rezultati ankete: Kninjani slobodno vrijeme više vole provoditi uz film i knjigu negoli uz internet i televiziju


Kninjani slobodno vrijeme više vole provoditi uz film i knjigu negoli uz internet i televiziju. Rezultati su to ankete u kojoj je sudjelovalo 100 čitatelja Hukneta.

Anketno pitanje u Huknetovoj facebook grupi bilo je: “Uz koji medij najviše volite provoditi slobodno vrijeme?”. Ponuđena su ova četiri odgovora: internet (računalo & pametni telefon), televizija, film i knjiga.

Najviše glasova, ukupno 42 ili isto toliko posto (budući da je bilo 100 iispitanika) dobio je film.

Slijedi knjiga sa 33 posto. Na trećem mjestu je internet sa 21 posto, a na zadnjem mjestu je televizija sa samo 4 posto.

Stari gospodin Film preživljava nalete svih novih tehnologija tako da ovakvi rezultati ne čude. Nove tehnologije, a posebno internet nemaju sadržaje ni alate kojima bi zamijenile film. Dapače, svojom infrastrukturom mu pružaju podršku (skidanje, online gledanje) pa je film rado gledan sada kao i prije.

Staroj dami Knjizi je za razliku od filma prijetila velika opasnost od nove tehnologije. Osim interneta koji nekima oduzima vrijeme namijenjeno knjizi, knjiga je još veći napad nove tehnologije doživjela pojavom e-knjiga koje se u e-pub formatu mogu čitati na posebnim e-čitačima, ali i na računalima, tabletima i pametnim telefonima. E-knjiga se pojavila prije 20 godina, u Americi je do danas preuzela znatan dio tržišta, ali u Europi pa tako i u Hrvatskoj nije toliko uspjela. Valjda zato što Europljani previše cijene tradicionalnu knjigu.

Ne treba posebno govoriti koliko je knjiga važna u osobnom razvoju i napretku pojedinca pa su rezultati ove ankete (da su Kninjani skloniji knjizi nego internetu) itekako optimistični. Pogotovo u okolnostima u kojima u svim sferama života prevladavaju nove tehnnologije koje uza sve dobrobiti i koristi za čovječanstvo rezultiraju i nuspojavama poput površnog pristupa znanju, umjetnosti i životu uopće te nuđenja trivijalnih i neselektivnih informacija koje, na žalost, kao takve postaju relevantne.

Ova anketa pokazala je i preslikavanje globalnog trenda po pitanju gubljenja interesa za televiziju. Internet je na rub propasti (a neke i preko ruba) doveo novine i časopise, a sada se brutalno obračunava s televizijom. Najnovijie oružje u tom obračunu je pametni televizor preko kojega možemo gledati youtube i surfati i koji je sada cijenama dostupan praktički svima.

I. Š.

Izbornik