• Naslovna
  • Kultura
  • “Dani vizualne kulture na kninskoj tvrđavi, Neodoljiva Hrvatska” – moderna promocija Šibensko kninske županije i grada Knina

“Dani vizualne kulture na kninskoj tvrđavi, Neodoljiva Hrvatska” – moderna promocija Šibensko kninske županije i grada Knina


 

Piše: Ivana M. Sarić

Foto: Krasnodar Peršun (Dani vizualne kulture na kninskoj tvrđavi)

Manifestacijom “Dani vizualne kulture na kninskoj tvrđavi, Neodoljiva Hrvatska”  razvija se turistička, gastronomska i kulturna ponudu Knina, snažna promocija nerazvijene turističke destinacije i ukazuje se na mogućnost brze gospodarske revitalizacije.

Sukladno Strategiji razvoja turizma RH do 2020. i Strateškom marketinškom planu

hrvatskog turizma 2014. – 2020. cilj organizatora, Sunčane Matić iz agencije LUX, uz   pomoć suorganizacijskog partnera Kninskog muzeja – Tvrđave na čelu s ravnateljem Zvonimirom Jelićem je konkretno poticanje razvoja atraktivne i konkurentne destinacijske ponude Grada Knina s dodanom vrijednošću u razdoblju pred i posezone te uspješne tržišne komunikacije koja čini vidljivost i vrijednost budućoj percepciji Zagore. Projektom se ukazuje i na osnovne vrijednosti kraljevskog grada – kulturnu i povijesnu baštinu, identitet naroda.

Projekt “Dani vizualne kulture na kninskoj tvrđavi, Neodoljiva Hrvatska” sveukupno je inovativna, hrabro i nezavisno realizirana manifestacija. Manifestaciju su pozdravnim govorima podržali gradonačelnik grada Knina, Nikola Blažević, predsjednik Udruge gradova Željko Turk, župan Šibensko kninski Goran Pauk. Prve Dane vizualne kulture svečano je otvorila ispred Hrvatskog sabora zastupnica, Josipa Rimac. Podršku u vidu partnerstva pružile su mnoge institucije, udruge, među ostalim i Gradski muzej Vukovar predstavljen od strane kustosa, Zorana Šimunovića. Ostvarena je i na opće zadovoljstvo okupljenih međunarodna suradnja uz partnerstvo Akademije likovnih umjetnosti Široki Brijeg, koju je predstavio Svetislav Cvetković, viši asistent, slikar i umjetnički fotograf.

U pet dana održavanja manifestacije (3. – 7. svibanj 2016.), održano je dvanaest radionica temeljenih na vizualnoj kulturi s naglaskom na nove medije, uz vježbe na terenu. Posjećeni su i fotodokumentirani mnogi gradovi Šibensko kninske županije; Šibenik s tvrđavama Sv. Mihovil i Barone, Gradski muzej i Vrt sv. Lovre. Razgledana je Katedrala sv. Jakova. Organiziran je i izlet u Skradin, u Drnišu  je posjećen Gradski muzej Drniš, u obližnjim Otavicama fotodokumentirana je Crkva Presvetog Otkupitelja, počivalište obitelji kipara, Ivana Meštrovića.

U dva dana organizirani su izleti po Nacionalnom parku Krka, gornjem toku rijeke Krke (slap Krčić, Burnum, slap Manojlovac, utvrde Nečven i Trošenj, Roški slap i Oziđana pećina) uz nadzor vodiča. Posjećeni su i izvori rijeke Cetine, samo tridesetak kilometara udaljeni od Knina, na veličanstvenoj Dinari.

Teme edukativnih predavanja manifestacije, inovativne su i za nacionalne standarde. Praćene su od svih sudionika, stipendista gradova iz cijele Hrvatske unatoč intenzivnom programu. Obrađena je  i  tema medijske industrije, utjecaja politike i visokog kapitala na javne i komercijalne medije, sloboda novinarstva, uređivačka struktura, osnovna etička načela, kreiranje vijesti i utjecaj medija na društvo putem vizualne kulture. Predstavljeni su elementi vizualnih komunikacija. Predavanja profesionalnog fotografa Krasnodara Peršuna i vježbe većinom odrađene na terenu u izuzetno zahtjevnim uvjetima – ispod slapa uz vlagu, kišu kapljica, uz krdo konja puštenih da pasu slobodno na livadi ili u uskim, tamnim katakombama manastira skrivenog u kanjonu rijeke Krke, proglašene su od strane svih sudionika najboljima.

U želji za animiranjem novih skupina gostiju bolje platežne moći, osmišljen je uz najpoznatijeg Chefa Hrvatske projekt “Jelovnici kralja Zvonimira”. Putem koncepta Jelovnika kralja Zvonimira razvija se zaboravljena priprema jela iz prošlosti, sveukupno specifičnim proizvodom manifestacija snažno razvija ponudu destinacije u razdoblju pred i posezone. U želji za stvaranjem atraktivnog proizvoda s većom dodanom vrijednošću, renomirani kuhar Dino Galvagno, pridružio se Danima vizualne kulture i dao doprinos svojim iskustvom i znanjem na gotovo znanstvenoj razini. Istraživanjima na terenu  i nabavi namirnica posvetio se reinterpretaciji i dizajnu jela iz  srednjeg vijeka. Educirao je sudionike manifestacije pripremi jela, istovremeno potencirao kod svih društvenu odgovornost – razvoj kuhinje na temeljima održivog poslovanja i ekološke osviještenosti. Spomenuti su i eko uzgoj ribe u rijeci Krki, uzgoj povrća, voća, aromatičnog bilja na području Knina, prepoznavanje i vrijednost samoniklog bilja. Kako se projekt odvija na Tvrđavi u Kninu, povratak u povijest, u doba stolovanja kralja Zvonimira bio je nužan. Dino Galvagno kreirao je recepte za jela iz srednjeg vijeka. Hrana je procesirana u istom prostoru stare Tvrđave kao u prošlosti, što je zaista velika čast svim sudionicima, kuharu  i organizatoru.

Uvjereni kako će grad Knin i Zagora uskoro postati hit turističko odredište, organizator je započeo pripreme za manifestaciju na kninskoj Tvrđavi  2017. godine.  Na radost organizatora i cijelog tima, Dani vizualne kulture proširit će se u budućnosti i na druge gradove jer mnogi su pokazali zanimanje i želju za konkretnim djelovanjem na projektu i suradnjom na Neodoljivoj Hrvatskoj.

Autorska prava su vlasništvo portala Huknet

Izbornik