Kninska publika dugim pljeskom ispratila magični film o Haustoru

Kninska publika dugim je pljeskom ispratila dokumentarni film o Haustoru u kojem je redatelj Arsen Oremović uspio spojiti Srđana Sachera i Darka Rundeka i nagovoriti ih da pričaju o stvaranju albuma „Treći svijet“ koji je bio potpuno neshvaćen kada su ga objavili, a sada važi za jedan od najboljih, ako ne i najbolji na ovim prostorima – ikada.
„Mi živimo u jednom algoritmu i jednoj dimenziji“, kazao je Oremović publici nakon filma, „no postoje i druge, gotovo jednako legitimne stvarnosti i algoritmi, postoje i treći svjetovi“.
U kojima je Zagreb dobio luku, a tramvaji postaju brodovi. U kojima nekom neshvaćenom magijom 1984. godine nastaje album budućnosti, ispred-vremensko ostvarenje „Treći svijet“ koji će se početi shvaćati i cijeniti tek dva desetljeća kasnije.
Uspio je Arsen Oremović svojim komunikacijskim vještinama spojiti ova dva davno razdvojena autora, majstorski im baciti kost, a onda čistim zen metodama trpiti vrijeme stagnacije u snimanju i njihovog odbijanja da bi ih na kraju znalački sačekao da se otvore i otkriju nam svoje stvaralačko ludilo.
Da, dobar redateljski posao osim kreativnosti traži dodatna znanja i vještine. I onda se dobije ovakav vrhunski dokumentarac. Koji se nije temeljio na klasičnim dobitnim kombinacijama – poput onih da o bendu i albumu pričaju glazbeni kritičari i fanovi.
Umjesto toga, Oremović je provalio znatno dublje, ponovno je spojio dva nevjerojatna kreativca koja su se davno rastala jer su bili odveć veliki individualci. I koja su sada (a prije nego će se opet rastati) isplela spontanu, iskrenu i magičnu priču o jednom strašnom bendu i jednom čudesnom albumu.

