• Naslovna
  • Društvo
  • Intervju – Ante Čajić, direktor Upravitelja: Ove godine smo u plusu 47 tisuća kuna

Intervju – Ante Čajić, direktor Upravitelja: Ove godine smo u plusu 47 tisuća kuna


Na kraju godine donosimo intervju s direktorom poduzeća Upravitelj, Antom Čajićem koji nam je dao presjek rada tog poduzeća, izvijestio kako je tvrtka ove godine u plusu te najavio neke nove ideje.

Najprije, za one koji nisu upoznati, koji je sve djelokrug poslova Upravitelja?

Upravitelj je trgovačko društvo koje je osnovao Grad Knin radi upravljanja i održavanja stambenih zgrada i tržnica na malo kao i radi obavljanja ugostiteljske djelatnosti. Cilj nam je baviti se svim onim djelatnostima za koje smo registrirani, a koje za posljedicu mogu imati poboljšanje našeg položaja na tržištu, posebice radi obavljanja onih djelatnosti zbog kojih smo primarno registrirani.

Godine 2014. Upravitelj je bio u minusu od 275 tisuća kuna. Kakva je bilanca na kraju 2016. godine?

Istina je da se tvrtka prije dvije godine suočavala sa slabom likvidnošću, a jedan od razloga svakako je bio višegodišnji kredit koji je značajno otežavao poslovanje. U posljednjih godinu i pol, koliko sam na čelu tvrtke, pristupio sam poslovanju na potpuno drugačiji način. Neprekidno sam u kontaktu s poduzetnicima koji posluju na Novoj tržnici, a posebice s predstavnicima stanara u zgradama kojima upravljamo. Rezultati su vidljivi, a korisnici i naš osnivač zadovoljniji. Bilanca pokazuje da ćemo ovu godinu završiti s netto dobiti od cca. 47 tisuća kuna.

Kakva je bila 2016. godina za tvrtku? Koje bi aktivnosti i rezultate mogli istaknuti?

Godina koja je na izmaku bila je teška, ne samo za tvrtku koju vodim nego i za sve subjekte s kojima poslujemo. Trebalo je znati izbalansirati probleme s kojima smo se suočavali i godinu privesti  kraju bez turbulencija i dubioza koje bi mogle teretiti godinu koja je pred nama. Na moju sreću, zajedno sa svojim suradnicima i zaposlenicima, uspjeli smo solidno iznijeti ovu tešku godinu, čak i iznad zacrtanih planova, slijedom čega mogu biti zadovoljan. Posebno sam ponosan što smo uspjeli otvoriti restoran i time proširiti razinu dosadašnjih djelatnosti kojom se tvrtka aktivno bavi.

Kakva je situacija s brojkama. S koliko zgrada upravlja Upravitelj, a s koliko konkurencija?

Upravitelj trenutno upravlja sa 135 zgrada. U Kninu postoji još 13 zgrada čiji su vlasnici za upravljanje izabrali druge tvrtke izvan Knina koje se bave ovim poslom.

Kakvo je stanje s naplatom pričuve?

Naši stanari su uglavnom disciplinirani kada je u pitanju naplata pričuve. Prosjek naplate kreće se oko 81 %, što smatramo dobrim kada se uzme u obzir materijalni status građana koji žive u Kninu. Postotak naplate pokušavamo podići raznim metodama, od usmenih upozorenja do pisanih opomena. Nerado, ali doista u krajnjem slučaju, u dogovoru s ostalim stanarima, pribjegavamo primjeni mehanizama prisilne naplate. Time se zapravo štiti one koji plaćaju pričuvu kao jedini prihod kojim se zgradom upravlja i održavaju.

Imate li povratnu informaciju koliko su građani zadovoljni vašim uslugama?

Zadovoljstvo naših korisnika na prvom nam je mjestu. To je bio i jedan od imperativa koji je pred mene kao direktora postavio naš osnivač, Grad Knin. Poštujem konkurenciju, ali doista smatram da će bilo koja tvrtka izvan pa i iz Knina teško moći dostići razinu usluga koje im Upravitelj može ponuditi. Sustavnim razgovorima sa zaposlenicima tvrtke pokušavam ih navesti na način razmišljanja kojim će shvatiti da žive od korisnika kojima pružamo usluge i da prema njima moraju biti disponirani u bilo koje doba dana i noći. Raduje me povratak u naše okrilje nekih zgrada koje su zbog nezadovoljstva ranijim upravama društva prešle drugim upraviteljima. Ja se, dakle, nadam da u onom što radimo najčešće uspijevamo biti dobri, no za objektivniji odgovor to pitanje morali biste postaviti našim korisnicima.

Koji su najveći problemi s kojima se susrećete?

Dijapazon djelatnosti kojima se bavimo, posebice nakon otvaranja restorana Tvrđava, postao je znatno širi od temeljne ideje koja je bila razlog za našu inicijalnu registraciju. Upravo disperzijom aktivnosti i djelatnosti želimo biti konkurentni na više razina. Na taj način spremniji smo na krizu i trenutnu gospodarsko-ekonomsku situaciju koja trese, ne samo grad Knin, već i cijelu državu. Slab potrošački potencijal naših klijenata (stanari, zakupci, gosti restorana….) ponajveći je problem u poslovanju. Građani zadovoljavaju svoje najelementarnije potrebe i onda im vrlo malo ostaje za preostale moguće troškove. Obzirom da naša djelatnost obuhvaća i neke od tih elementarnih potreba građana (stanovanje) mi nekako pronalazimo put do izvora financiranja, a pospješujemo ga preostalim aktivnostima kojima se tvrtka bavi.

Od 2016. godine upravljate i restoranom na tvrđavi? Jeste li zadovoljni dosadašnjim radom?

Upravitelj je početkom godine preuzeo restoran na Tvrđavi. Uređenje restorana potrajalo je dva mjeseca, nakon čega je ponešto preuređeni objekt počeo s radom početkom ožujka. Nakon gotovo deset mjeseci poslovanja sa zadovoljstvom mogu reći da smo poslovali pozitivno i da smo poslovanjem na tvrđavi uspjeli isplatiti sve obveze prema ranijem korisniku (temeljem dogovora o preuzimanju dijela opreme) i uspjeli isplatiti sve obveze prema zaposlenicima i dobavljačima te mogu reći da restoran uspješno posluje. To je zapravo i bio jedan od ciljeva koje je pred nas postavio naš osnivač. U razdoblju koje je pred nama pokušat ćemo, u većoj mjeri nego do sada, podići razinu usluge. Tu prvenstveno mislim na gastro ponudu, budući je ponekad znalo biti nezadovoljnih gostiju. Tu bih doista pohvalio sve one koji dobronamjernom kritikom ukazuju na propuste u radu naših djelatnika. Naši gosti su oni od kojih živimo pa je ukazivanje na možebitni propust zapravo jedini put kojim ćemo u perspektivi dostići kvalitetu ponude kakvu zaslužuje povijesna kninska tvrđava na kojoj nudimo naše usluge.

Imate li u planu proširivanje aktivnosti i usluga Upravitelja?  

Planovi postoje (ulaganje u strojeve i opremu, širenje palete usluga vezanih uz poslove održavanja zgrada, ulaganje u restoran i u objekat nove tržnice), no za snažnije proširenje usluga trebalo bi se puno toga poklopiti izvan okruženja u kojem djelujemo. Tvrtka puno očekuje od realizacije Programa Integralne regeneracije koja za cilj ima poboljšanje turističke ponude Grada Knina, bolji tretman naših prirodnih i povijesnih ljepota kao i razvoj poduzetništva i poduzetničkih zona. I mi smo pri izradi Intervencijskog plana prijavili nekoliko projektnih ideja i prijedloga. Sve to bi moglo za posljedicu imati razvoj djelatnosti koje se povezane s djelatnostima kojima se bavi Upravitelj pa i s te strane očekujemo određene koristi. Naravno, kao dio tog projekta, volio bih kada bi zaživjela stara kninska pijaca. Taj objekt duboko je ukorijenjen u kolektivnu svijest starijih Kninjana i doista bi bilo prekrasno kada bi se ostvarile pretpostavke da na ulazu u Knin ponovno zaživi nekadašnja zelena tržnica na kojoj će svoje proizvode nuditi proizvođači iz našeg bližeg okruženja.

Što očekujete u 2017. godini?

U godini koje je pred nama očekujem nastavak dobrih poslovnih indikatora s kraja ove godine. Stremit ćemo k podizanju kvalitete usluga, što bi za posljedicu trebalo imati i povećanje dobiti društva. Iskreno vjerujem da će i aktualna Vlada Republike Hrvatske donositi zakone i provoditi mjere koje će dovesti do ravnomjernijeg razvoja Republike Hrvatske. Tada će i Grad Knin i njegovi građani moći bolje živjeti, što bi i tvrtku koju vodim dovelo u stabilnije poslovno okruženje, a time i mogućnost ostvarenja boljih poslovnih rezultata.

Autorska prava su vlasništvo portala Huknet

Izbornik