Crtice iz povijesti: Kako je 1962. bura bacila vlak s mosta


Kninska bura poznata je po svojoj snazi. Ipak, ne znamo je li se ikad u svijetu dogodilo, osim 2. prosinca 1962. kod Knina, da je bura bacila s mosta pola kompozicije vlaka, točnije 13 vagona.

Toga dana oko 16:30 sati, kako pišu Večernje novosti od 3. prosinca 1962., na Čupkovića mostu, 17 kilometara od Knina, na ličkoj pruzi dogodila se teška prometna nesreća.

Brzi  teretni vlak B-1309 koji je prometovao od Splita preko Knina za Zagreb, oko 16:30 sati, kada je nailazio preko vijadukta, bio je zahvaćen jakom burom koja je puhala na tom području. Od lokomotive su se otkačila službena kola i još 12 vagona koje je vjetar silovitom snagom prevrnuo i bacio u provaliju s lijeve strane vijadukta. Snažna dizel lokomotiva koja je izdržala sve nalete vjetra udaljila se s mjesta katastrofe i zaustavila na sigurnijem mjestu. Također, nije nastradalo ni petnaest vagona posljednjeg dijela kompozicije koji su bili natovareni živom stokom.

U provaliji pod vijaduktom poginuli su vlakovođa Joso Baković i prvi kočničar Ante Jurjević iz Splita te  Nikola Vučković iz Dugopolja i Jakov Miliv iz Dicma koji su bili pratitelji pošiljke stoke. Sva četvorica poginulih u trenutku nesreće nalazila su se u službenim kolima.

Dva vagona su pala na dvije kuće koje se nalaze pod vijaduktom. Jednu kuću vagon je srušio, ali ljudskih žrtava nije bilo. Veći dio noći jedan vagon je visio s vijadukta dok i njega bura nije oborila.

Ekipe za spašavanje zajedno sa pripadnicima vojske koje su istu večer krenule iz Knina nisu mogle raditi jer je orkanska bura puhala brzinom od 150 kilometara na sat, a na mahove i jače, pišu Večernje novosti od 3. prosinca 1962.

Autorska prava su vlasništvo portala Huknet

Izbornik